0216612617609120725026

تاثیر صنعت چاپ در تبلیغات

تاثیر صنعت چاپ در تبلیغات

فهرست مطالب

صنعت چاپ با پيشرفت تكنولوژي رشد چشمگيري داشته و در جاهاي مختلف از جمله شركتها، ادارات، امور تبليغاتي، مدارس، دانشگاهها و …. مورد استفاده قرار مي گيرد. معني چاپ “انتقال مطالب شامل تصاوير، اعداد، نوشته و علائم بر روي حامل فرم و انتقال آن بر روي يك سطح چاپ شونده و تكثير آن به تعداد زياد” است. اما امروزه تاثیر صنعت چاپ در تبلیغات فقط محدود به كاغذ نيست و بر روي انواع مختلفي از مواد مانند: چرم، پارچه، نايلون، لباس، پلاستيك، فلز، شيشه و … مشاهده مي شود.

ورود صنعت چاپ به ايران 

در مورد شروع چاپ سنگي روايات متعددي هست، اما روايت قوي تر اين است كه چاپ سنگي را اولين بار ميرزا صالح شيرازي در تبريز راه اندازي كرد. چاپخانه سنگي در مدت كوتاهي در تهران، اصفهان و سپس ساير شهرهاي ايران تأسيس شد و بيش از 50 سال روش چاپ در ايران به صورت چاپ سنگي بود.

تاثیر صنعت چاپ در تبلیغات
تاثیر صنعت چاپ در تبلیغات

تبليغات چاپي 

هر چند كه  تبليغات آنلاين در سالهاي اخير رشد داشته اما صنعت چاپ همچنان پابرجاست و از اهميت ويژه ايي برخوردار است. يكي از مزاياي چاپ امكان لمس فيزيكي هست كه مشتري ارتباط بهتري مي تواند با محصول برقرار كند و موارد را با دقت بيشتري بررسي كند. به عنوان مثال يكي از تبليغات چاپي “كاتالوگ” است كه به مخاطب كمك مي كند به اطلاعاتي در خصوص خدمات و محصول شما دسترسي داشته باشد. چاپ مواردي مانند كارت ويزيت، سربرگ، بروشور، تراكت، چاپ كاتالوگ و …. موجب درآمد بيشتر در محصولات و يا خدمات شما مي شوند.

5   دليل براي اهميت صنعت چاپ در تبلیغات یا بازاريابي

ممكن است هنوز اطمينان نداشته باشيد كه آيا سرمايه گذاري در صنعت چاپ براي شما مناسب است يا نه؟ اما براساس مجله فوربس (Forbes)، مطالب چاپي و انتشارات به مشتريان خود چشم اندازهاي يك برند را ارائه مي دهند كه آن را نمي توان به صورت آنلاين تجربه كرد.  در ادامه 6 دليل را بيان مي كنيم كه اهميت صنعت چاپ را بيشتر و بيشتر برايمان نمايان مي كند و اينكه چرا انتشارات چاپي تاثير ماندگاري بر بازار هدف مي گذارد.

  1. چاپ قابل لمس است

كاتالوگ ها، پوسترها، بروشورها و انواع ديگر مواد چاپي فيزيكي هستند و مي توانند ماه ها يا حتي سالها پس از دريافت در ادارات يا خانه ها بمانند.  

  1. چاپ معتبر است

مانند احساسي كه با ديدن يك مجله ي مورد علاقه ي خود كه روي قفسه مي بينيد، يك همچين احساسي (مالكيت) در مورد يك كار چاپ شده نيز وجود دارد. شما مي توانيد مطلب چاپ شده را در هر زمان زمين بگذاريد و مجدداً خواندن آن را از سر بگيريد. يك بازارياب اين را دوست دارد كه يك تكه ي چاپ شده در يك گوشه قرار بگيرد تا زماني كه دوباره برگرديم و آن را مطالعه كنيم.

  1. چاپ معرف نام تجاري (Brand) شماست

بازارياب ها اهميت داشتن يك نام تجاري شناخته شده را مي دانند و نشريات چاپي راهي براي ايجاد نام تجاري شما هستند. با استفاده از يك طراحي زيبا و چاپ آن مي توان كمك كرد تا برند تجاري شما به رسميت شناخته شود.

  1. چاپ كمك مي كند كه به بازار هدفتان برسيد

طراحي و قراردادن تبليغات شركتتان در نشريات، روزنامه ها و مجلات مي تواند در رسيدن شما به مخاطب هدفتان كمك كند. با تحقيقات خاصي مي توانيد مارك تجاري خود را به صورت استراتژيك در مكان مناسب در زمان مناسب و در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهيد.

  1. مطالب چاپي زمان بيشتري مخاطب را درگير مي كنند

وب سايت ها اغلب در هر 15 بازديد در 15 ثانيه مرور مي شوند. وقتي مشتري يا مشتري احتمالي يك مقاله چاپ شده را مي خواند ، مدت زمان بيشتري درگير مي شود. به طور متوسط ، يك مصرف كننده 43 دقيقه به خواندن مجله اختصاص مي دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *