0216612617609120725026

تفاوت بروشور و تراکت

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی جامع تفاوت بروشور و تراکت پرداختیم لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اگر قصد معرفی برند و ارائه مطالب کوتاه و مفید به خواننده را دارید بهتر است به سراغ چاپ بروشور بروید. این راه تبلیغاتی یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود؛ به طوری که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید از بروشورهایی مانند ۳ لته، ۴ لته، آکاردنوئی و زیگزاگی استفاده کنید.

آیا به دنبال یک روش تبلیغاتی کم هزینه با بازدهی بالا هستید؟ چاپ تراکت یکی از بهترین روش‌های موجود در این زمینه است که با ارائه اطلاعات به دیگران می‌توانید توجه عموم را به خود جلب کنید. این محصول از یک کاغذ بدون تاخوردگی تشکیل می‌شود که محتوا خلاصه و جذابی را به مشتری عرضه می‌کند.

مقایسه بروشور و تراکت

بروشورها در اغلب موارد به صورت ۲ رو چاپ می‌شوند تا حجم بیش‌تری از اطلاعات را به خواننده منتقل کنند؛ همچنین به کارگیری روانشناسی رنگ و طرح‌های مختلف برای جذب توجه مخاطب در بروشورها مشاهده می‌شود. در چاپ بروشور از کاغذهای با کیفیت و پوشش UV برای افزایش عمر استفاده می‌کنند.

اغلب شرکت‌ها و برندهای مختلف برای آشنایی بیش‌تر عموم با محصولات و خدمات آن‌ها از چاپ بروشور استفاده می‌کنند؛ زیرا در کنار هزینه مقرون به صرفه بازدهی بالایی خواهد داشت. چاپ بروشور بدون محدودیت در سایز انجام می‌شود؛ بنابراین با توجه به حجم خدمات، محصولات یا هر موضوع مورد نظر خود می‌توانید سایز مناسب را انتخاب کنید.

تراکت‌ها در اغلب موارد بر روی کاغذهای نازک با تعداد تیراژ بالا چاپ می‌شوند؛ زیرا هزینه استفاده از آن‌ها به دلیل متریال چاپ و سرعت بالا در سطح پایینی قرار دارد. تراکت به صورت یک رو و در ابعاد کوچک تولید شده تا در نگاه اول اطلاعات جذاب و مفیدی را به خواننده منتقل کند.

استفاده از تراکت‌ها در محل‌های تجمع مردم و پخش کردن آن‌ها بین عموم یکی از بهترین راهکارهای موجود برای افزایش فروش و تقاضا است؛ زیرا خواننده در اغلب موارد به مطالب خلاصه و کوتاه توجه بیش‌تری دارد. تراکت‌ها به دلیل استفاده از کاغذهایی با کیفیت پایین از عمر کوتاهی برخوردار هستند؛ بنابراین برای اهداف کوتاه مدت می‌توانید از چاپ تراکت استفاده کنید.

محتوا بروشور و تراکت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تراکت نسبت به بروشور حجم کم‌تری از اطلاعات را در خود جای می‌دهد و از این فرصت می‌توانید برای جلب توجه بیش‌تر خواننده استفاده کنید؛ به طوری که با تولید محتوا جذاب و ترکیب آن با رنگ یا الگوهای متنوع می‌توانید توجه را به خود جلب کنید. استفاده از شعار یکی از مهم‌ترین اصول محتوا نویسی بر روی تراکت تبلیغاتی است.

هرچه وضوح و شفافیت محتوا تراکت افزایش یابد می‌توانید توجه خواننده را به مقدار بیش‌تری جذب کنید. در سمت مقابل بروشور یکی دیگر از روش‌های موثر برای تبلیغات و بازاریابی است؛ اما تفاوت اصلی محتوا بروشور با تراکت در ارائه نوع محتوا تلقی می‌شود. در این روش اطلاعات منحصر به فردی از یک محصول یا خدمات در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

کامل بودن توضیحات یکی از مهمترین اهدافی است که در چاپ بروشور باید آن را دنبال کنید؛ زیرا این مورد یکی از عواملی است که شما را در رقابت با دیگر برندهای موجود برتری می‌دهد. برای تولید محتوا بروشور بهتر است از نرم‌افزارهای طراحی برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه استفاده کنید.

تفاوت بروشور و تراکت از لحاظ ابعاد

اندازه و ابعاد یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین بروشور و تراکت است که در تصمیم گیری هوشمندانه باید به آن‌ها توجه کنید؛ زیرا بخش زیادی از اثربخشی و جلب توجه مخاطب به این موضوع بستگی دارد. تراکت در اغلب موارد به صورت برگه A5 یک رو چاپ می‌شود که در موقعیت‌های مختلف قابلیت توزیع داشته باشد؛ همچنین تا خوردگی در تراکت دیده نمی‌شود.

در سمت مقابل بروشورها به عنوان یکی از موثرترین راه‌های تبلیغاتی از کاغذ A4 بهره می‌برند. این شیوه تبلیغاتی برای ارائه اطلاعات تکمیل‌تر به فضای بیش‌تری نیاز دارد؛ بنابراین علاوه بر استفاده از کاغذی با ابعاد بزرگتر قابلیت تا زدن نیز مشاهده می‌شود. چاپ بروشورها در اغلب موارد به صورت ۲ رو است تا فضای بیش‌تری برای مخاطب ایجاد شود.

انتخاب بهترین گزینه؛ بروشور یا تراکت

تصمیم گیری هوشمندانه در این زمینه اثربخشی روش تبلیغاتی مورد نظر شماره تا حد زیادی افزایش می‌دهد. هر 2 گزینه بروشور و تراکت به عنوان روش‌های پرطرفدار تبلیغاتی محسوب می‌شوند؛ اما هدف و کاربرد آن‌ها به طور کامل با یکدیگر متفاوت هستند. بروشورها به دلیل هزینه چاپ بالاتر و ارائه توضیحات تکمیل برای خریداران محصول یا دریافت کنندگان خدمات ارسال می‌شوند.

بروشورها با هدف ارائه اطلاعاتی تکمیل کننده به منظور راهنمایی مشتریان چاپ می‌شوند؛ البته برای جلب توجه مخاطبان در مکان‌هایی مانند همایش یا نمایشگاه‌ها می‌توانید از بروشور استفاده کنید. در سمت مقابل تراکت‌ها با معرفی برند، محصول یا خدماتی خاص توجه مخاطبان را جلب می‌کنند؛ به عبارتی تراکت برای انجام تبلیغات در فضاهای عمومی است.

اگر به دنبال یک روش تبلیغاتی برای شناساندن برند یا محصول خود به مخاطبان هستید بهتر است چاپ تراکت را انتخاب کنید؛ زیر با صرف هزینه کم‌تر می‌توانید نتیجه‌گیری زیادی داشته باشید. در سمت مقابل اگر قصد راهنمایی مشتریان و تکمیل اطلاعات مخاطبان را دارید می‌توانید از چاپ بروشور استفاده کنید.

چگونگی توزیع؛ تفاوت بروشور و تراکت

نحوه توزیع و رساندن محصول تبلیغاتی به دست مخاطبان یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود بین بروشور و تراکت است. استفاده از تراکت در اغلب موارد بدون هیچ محدودیتی در موقعیت‌های میدانی و بین عموم انجام می‌شود؛ البته در برخی مواقع برای افزایش اثربخشی روش تبلیغاتی تراکت را تنها به قشر خاصی از جامعه توزیع می‌کنند.

توزیع تراکت در بین عموم به دلیل ایجاد یک حس ارتباطی بین برند و مشتری بدون واسطه کارایی بالایی دارد. بروشور به دلیل هزینه چاپ بالا و ارائه توضیحات کامل‌تر در اختیار دریافت کنندگان کالا یا محصولی قرار می‌گیرد؛ به طوری که شرکت یا برند مورد نظر بروشور را برای تکمیل فرایند فروش توزیع می‌کند. در این شرایط محصول یا خدمات مورد نظر به همراه بروشور عرضه می‌شود.

دیگر تفاوت‌های بروشور و تراکت

بررسی همه جانبه تفاوت‌های موجود بین بروشور و تراکت در تصمیم گیری هوشمندانه کمک زیادی به شما می‌کند. جزئیات زیادی در این زمینه وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها و نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد دیگر از تفاوت‌های رایج بین بروشور و تراکت را بررسی می‌کنیم تا با دیدی بازتر در این زمینه تصمیم بگیرید.

  • هزینه چاپ تراکت نسبت به بروشور به دلیل استفاده از متریال چاپ ضعیف‌تر و تعداد صفحات کم‌تر در سطح پایینی قرار دارد.
  • سرعت چاپ تراکت نسبت به بروشور بیش‌تر است و در تیراژ‌های بالا به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • تراکت‌ها برای حفظ ماهیت خود باید در سایزهای کوچک تولید شوند؛ اما برای چاپ بروشور هیچ محدودیتی در زمینه ابعاد وجود ندارد.
  • دوام و ماندگاری بروشور نسبت به تراکت به دلیل استفاده از کاغذ روغنی و با کیفیت‌تر در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

استفاده از روش‌های تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطبان یکی از بهترین راه‌های موجود برای افزایش فروش است. گزینه‌های متعددی در این زمینه پیش روی شما قرار می‌گیرند که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. چاپ بروشور و تراکت برای اهداف مختلف تبلیغاتی به کار می‌روند؛ بنابراین در زمینه‌های مختلف مانند ابعاد، محتوا و نحوه توضیح با یکدیگر متفاوت هستند.

بروشورها با استفاده از برگه‌هایی در ابعاد A4 دارای تاخوردگی‌های معدودی هستند؛ همچنین اطلاعاتی تکمیل کننده از محصول یا خدماتی را به مشتریان عرضه می‌کنند. در سمت مقابل تراکت‌ها با هزینه چاپ کم‌تر و توزیع در بین عموم برای آشنایی خواننده با برند یا شرکت مورد نظر است؛ همچنین می‌توانید دیگران را با استفاده به کار گیری تراکت از جشنواره یا تخفیفات مطلع کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *