0216612617609120725026

تفاوت کاتالوگ با بروشور

فهرست مطالب

آیا به دنبال طراحی و چاپ وسیله‌ای برای افزایش راحتی مشتریان و فروش خود هستید؟ چاپ کاتالوگ و بروشور یکی از بهترین روش‌های موجود در این زمینه است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی محصولات و خدمات خود را به دیگران عرضه کنید. استفاده از کاتالوگ در موقعیت‌های مختلفی مانند فروشگاه‌ها، مراکز ارائه خدمات و غیره مشاهده می‌شود.چاپ  بروشور راهکار تبلیغاتی دیگری است که برای شناساندن محصولات یا خدمات مختلف به مشتریان انتخاب می‌شود. ما در ادامه این مقاله به بررسی جامع تفاوت کاتالوگ با بروشور از منظرهای مختلف می‌پردازیم؛ پس لطفا تا پایان مطالب همراه ما باشید.

مقایسه کاتالوگ با بروشور

در محتوا کاتالوگ تمامی خدمات یا محصولات مورد نظر شما به همراه جزئیات کامل در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند؛ بنابراین با بررسی اجمالی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آشنایی کاملی در این زمینه پیدا می‌کنند. چیدمان عناوین موجود در کاتالوگ طبق الگو و نظم خاصی انجام می‌شود؛ بنابراین در کنار افزایش آگاهی و راحتی مشتریان توجه آن‌ها را نیز جلب می‌کند.

چاپ کاتالوگ به روش‌های متعددی انجام می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها چاپ آفست است. در این روش می‌توانید انواع رنگ و طرح‌های مورد نظر خود را بر روی کاتالوگ چاپ کنید؛ همچنین بستر مناسب برای چاپ کاتالوگ در اغلب موارد کاغذ گلاسه با برچسب سلفونی مات یا براق است. خواسته مورد نظر مشتری و موقعیت استفاده از کاتالوگ نقش مهمی در تصمیم گیری ایفا می‌کنند.

بروشور همانند کاتالوگ مجموعه کاملی از مشخصات را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا با بررسی اجمالی بهترین گزینه را انتخاب کند. چاپ بروشور به صورت چند برگی طراحی می‌شود تا مشتریان با راحتی بیش‌تری محصولات را مورد  مطالعه و بررسی قرار دهند.

بروشورها در تعداد برگه‌های مختلفی چاپ می‌شوند که با توجه به نیاز و موقعیت خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ به طوری که انواع چاپ بروشور مانند ۳ لت، ۴ لت، زیگزاگی و آکاردنوئی در بازار موجود هستند. چاپ بروشور بر روی سطوح چاپ مختلفی مانند گلاسه، مات و غیره انجام می‌شود؛ همچنین با توجه به نیاز خود می‌توانید بهترین ابعاد چاپ بروشور را انتخاب کنید.

تفاوت طراحی چاپ کاتالوگ و بروشور

این گزینه یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی است که بین چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. بروشورها مجموعه کاملی از اطلاعات را در نگاه اول به مشتری عرضه می‌کنند؛ بنابراین برای ارائه حجم کمی از محصولات یا خدمات و حجم بازدهی بالا می‌توانید از بروشور استفاده کنید. انواع مختلف طراحی‌ در این زمینه وجود دارند که با توجه محصول و اطلاعات مورد نظر خود بهترین گزینه انتخاب می‌شود.

کاتالوگ یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی رایج در بین صنایع مختلف است که افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. طراحی گسترده و ارائه حجم بالایی از مطالب با استفاده از کاتالوگ امکان‌پذیر می‌شود؛ بنابراین در صورتی که قصد معرفی تعداد زیادی از محصولات یا خدمات به همراه اطلاعات زیادی را دارید بهتر است به سراغ چاپ کاتالوگ بروید.

کاتالوگ و بروشور از لحاظ محتوا چه تفاوتی دارند ؟

با توجه به این موضوع که در نظر گرفتن هدف استفاده از کاتالوگ یا بروشور نقش مهمی در تصمیم گیری هوشمندانه ایفا می‌کند؛ زیرا محتوا معرفی شده توسط این ۲ محصول تبلیغاتی به طور کامل با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین در ادامه به تفاوت کاتالوگ به بروشور ار نظر محتوا می‌پردازیم.

بروشور در اغلب موارد برای معرفی یک برند با اطلاعات مختصری در مورد محصولات به کار می‌رود؛ بنابراین اگر به بیش‌تر دیده شدن نیاز دارید بهتر است به سراغ چاپ بروشور بروید.

در سمت مقابل چاپ کاتالوگ با محتوا متفاوت مجموعه کاملی از محصولات شما را معرفی می‌کند. در این روش تمرکز بر روی آشنایی مشتریان با خدمات و کالاهای مورد نظر شما است؛ بنابراین اگر نیازی به دیده شدن برند ندارید و به دنبال معرفی محصولات خود هستید بهتر است به سراغ چاپ کاتالوگ بروید. کاتالوگ حجم کلی‌تری از مطالب را به همراه جزئیات کامل در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

برای رسیدن به اهداف خود از کاتالوگ یا بروشور استفاده کنیم؟

هدف چاپ کاتالوگی‌ها بروشور با توجه به محتوا ارائه شده توسط هر کدام از آن‌ها تعیین می‌شود؛ بنابراین برای رسیدن به هدف خود در ابتدا باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. اگر قصد راه‌اندازی برند جدیدی را دارید و به دنبال شناساندن آن به دیگران هستید بهتر است به سراغ چاپ بروشور بروید؛ زیرا با صرف هزینه کم‌تر توجه مشتری را در نگاه اول جذب می‌کند.

برخی برندها یا سازمان‌ها با چند سال سابقه درخشان و طولانی مدت نیازی به معرفی نام خود ندارند. در این شرایط ارائه مجموعه کاملی از خدمات یا محصولات به همراه ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از آن‌ها مانند قیمت در اولویت بالاتری قرار می‌گیرد. استفاده از چاپ کاتالوگ در این زمینه نسبت به چاپ بروشور شما را سریع‌تر به هدف می‌رساند.

تفاوت‌های کاربردی کاتالوگ و بروشور

زمینه‌های کاربری کاتالوگ‌ها بروشور شباهت زیادی با یکدیگر دارند و مرز باریکی بین آن‌ها قرار می‌گیرد. بروشورها در اغلب موارد برای اهداف تبلیغاتی به کار می‌روند؛ زیرا با صرف هزینه کم می‌توانید تعداد زیادی از بروشورها را چاپ کرده و بین عموم پخش کنید. استراتژیک کاربردی در این زمینه برای شناساندن برند به عموم است.

در سمت دیگر ماجرا کاتالوگ با ارائه محصولات یا خدمات مشخصی از یک برند تبلیغاتی را انجام می‌دهد؛ اما تمرکز بر روی اهداف تبلیغاتی تفاوت کوچکی است که در این زمینه مشاهده می‌شود. کاتالوگ‌ها به دلیل هزینه چاپ بیش‌تر در اغلب موارد با تعداد کم‌تری به چاپ می‌رسند؛ بنابراین در مشتریان با مطالعه مجدد آن‌ها در موقعیت‌های کاربری مختلف می‌توانند به آگاهی خوبی از خدمات یا محصولات برسند.

دیگر تفاوت‌های رایج بین چاپ کاتالوگ و بروشور

در کنار چندین تفاوت‌ کلی چاپ کاتالوگ و بروشور نکات ریز دیگری نیز وجود دارند که توجه کردن به آن‌ها در تصمیم گیری هوشمندانه کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین در ادامه نکات مهم در زمینه تفاوت بین چاپ کاتالوگ و بروشور را بررسی می‌کنیم.

  • تعداد صفحات معمول در چاپ بروشور بین ۴ تا ۸ است؛ اما این عدد در مورد چاپ کاتالوگ به بیش‌تر از ۸ صفحه می‌رسد.
  • صحافی متفاوت در بروشور و کاتالوگ موضوع دیگری است که برای تصمیم گیری باید به آن توجه کنید؛ صفحه‌های تاخورده و منگنه به ترتیب در روش‌های تبلیغاتی بروشور و کاتالوگ مشاهده می‌شوند.
  • محتوا تصویری جذاب و خیره کننده در بروشور نسبت به کاتالوگ با احتمال بیش‌تری مشاهده می‌شود؛ زیرا هدف در این روش جذب توجه مشتری در نگاه اول است.
  • اطلاعات موجود در کاتالوگ با ترتیب و نظم خاصی درج می‌شوند؛ اما بروشور از این الگو پیروی نمی‌کند و اطلاعات را به صورتی جذاب در اختیار مشتری قرار می‌دهد.
  • هزینه چاپ یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین چاپ بروشور و کاتالوگ است که برای حجم بالا باید به آن توجه کنید؛ به طوری که هزینه نهایی چاپ کاتالوگ به دلیل تعداد صفحات در سطح بالاتری قرار دارد.

چگونه چاپ کاتالوگ و بروشور خود را بهتر کنیم ؟

هدف نهایی استفاده از چاپ کاتالوگ و بروشور جذب توجه مشتریان و افزایش میزان فروش است؛ بنابراین استفاده از روش‌های مختلف برای بیش‌تر کردن جذابیت کاتالوگ یا بروشور شما را زودتر به هدف می‌رساند. رعایت برخی نکات در زمینه طراحی و استفاده از متریال چاپ اهمیت بالایی در این زمینه دارند؛ بنابراین برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

جلوه بصری

این گزینه یکی از تاثیرگذارترین روش‌های موجود در راهکارهای تبلیغاتی است که توجه مشتریان را تا حد زیادی جذب می‌کند. برای رسیدن به بالاترین حد جلوه بصری می‌توانید از شباهت‌های موجود با برند مورد نظر خود استفاده کنید؛ برای مثال جهت چاپ بروشور یا کاتالوگ فروشگاه لوازم جانبی خود از طراحی موبایل بهره ببرید.

 برنامه‌های نرم‌افزاری

نرم‌افزارهای متعددی در زمینه طراحی دیجیتال تولید و به بازار عرضه شده‌اند که برای افزایش جذابیت بروشور یا کاتالوگ خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فتوشاپ یکی از معروف‌ترین گزینه‌های موجود در این زمینه است که قابلیت‌های شخصی سازی متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در این زمینه جذابیت محصولات تبلیغاتی شما را افزایش می‌دهد.

عرضه دیجیتال

آیا به دنبال جذب حداکثری مشتری و کسب شهرت برای برند مورد نظر خود هستید؟ استفاده از محتوا دیجیتال در کنار چاپ کاتالوگ و بروشور راهکار موثری است که در این زمینه می‌توانید از آن استفاده کنید. در این شرایط با طراحی و قرار دادن محصول تبلیغاتی خود بر روی وبلاگ و شبکه‌های مجازی مشتری‌های بیش‌تری جذب شما می‌شوند.

روانشناسی رنگ‌ها

موضوع مهمی که بسیاری از افراد در چاپ کاتالوگ و بروشور به آن توجه نمی‌کنند استفاده از روانشناسی رنگ‌ها برای جلب توجه افراد است. انتخاب هوشمندانه در این زمینه با توجه به نوع برند مورد نظر خود مشتریان را به طور ناخودآگاه جذب می‌کند؛ برای مثال جهت طراحی و چاپ کاتالوگ یا بروشور فست فود از رنگ‌ قرمز استفاده کنید.

سخن پایانی

کاتالوگ و بروشور از روش‌های تبلیغاتی رایج در زمینه‌های مختلف هستند که تفاوت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارند. کتابچه‌های منگنه شده با حجم بالایی از اطلاعات در مورد کالا یا خدمات کاتالوگ را تشکیل می‌دهند. این محصولات با تمرکز بر روی جزئیات کامل و ویژگی‌های منحصر به فرد موجب افزایش آگاهی مشتری می‌شوند.

بروشورها شامل ۴ تا ۸ صفحه در مدل‌های مختلفی هستند که تمرکز خود را بر روی معرفی برند می‌گذارند؛ به طوری که با ارائه حجم پایینی از مطالب و جلب توجه مشتری در نگاه اول میزان فروش شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. برای تصمیم گیری هوشمندانه و رسیدن به هدف در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید تفاوت‌های بین چاپ کاتالوگ و بروشور را در نظر بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *