0216612617609120725026

مهمترین خدمات چاپی

مهمترین خدمات چاپی

فهرست مطالب

مهمترین خدمات چاپی : امروزه در هر حرفه و شغلی که مشغول به فعالیت باشید برای برخی از امور خود نیاز به خدمات چاپی دارید. خدمات چاپی تنوع بالایی دارد و برای داشتن یک کار با کیفیت مواردی هست که باید به آنها توجه کرد مانند نوع کاغذ، دستگاه چاپ، روش چاپ و… که با توجه به آنها می توانید یک کار بی عیب و نقص داشته باشید. علاوه بر اینها یک کار درجه یک باید با محیط زیست هم سازگاری داشته باشد تا باعث آسیب به آن نشود. ما اینجاییم تا بهترین هارا برای شما بسازیم و مجموعه ما تمام موارد ذکر شد را تضمین می کند.

این خدمات عبارت اند از چاپ کتاب، چاپ کاتالوگ، چاپ لیبل، چاپ بروشور، چاپ تراکت و… که با آنها تا حدودی آشنا هستید و از آنها استفاده می کنید. همه ما در روزمره خود از این موارد استفاده می کنیم چه در امور اداری، آموزشی یا تبلیغاتی که لازم است با انواع خدمات چاپی آشنایی داشته باشیم تا در هنگامی که نیاز به استفاده از این خدمات داشتیم دچار سردر گمی نشویم.

ممکن است شما برای کسب و کار خود به دنبال خدمات چاپی ارزان و با کیفیت باشید؛ ما قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی راجب انواع خدمات چاپی به شما بدهیم تا شما بتوانید به راحتی بهترین و مناسب انتخاب را داشته باشید.

اگر به اطراف خود نگاه کنیم متوجه می شویم که روی بیشتر اشیاء نوشته یا تصویری وجود دارد که این نتیجه چاپ تصاویر یا متون بر روی اشیاء است؛ و باید بگوییم که با پیشرفت فناوری امروزه قادر به چاپ روی هر ماده یا جنسی هستیم.

 

معرفی مهمترین خدمات چاپی

  • چاپ کتاب

بیشتر علاقه مندان به کتاب از خرید و داشتن کتاب لذت می برند و علاوه بر سرگرمی برای کسب اطلاعات و یاد گیری برخی مباحث برای تهیه کتاب اقدام می کنند. علاوه بر آن نویسندگان و مترجم ها دوست دارند اثرات خود را چاپ و منتشر کنند.

برای چاپ یک اثر کافی است صاحب اثر محتوای خود را به صورت دست نویس یا تایپ شده تحویل ناشر دهد. پس از برسی محتوا و اصلاح غلط ها به قسمت تایپ و صفحه آرایی می رسیم و ویراستاری کتاب انجام می شود؛ و بعد از کسب مجوز ها کتاب آماده چاپ می شود.

رول آپ نمونه ای دیگر از خدمات چاپی است که برای تبلیغات گزینه مناسبی است و در غرفه های نمایشگاهی نیز بسیار دید می شوند. و رول آپ ها همان استند ها هستند که به خاطر ویژگی رول شدن آنها به رول آپ معروف شده اند.  دارای انواع مختلفی هستند که عبارت اند از: رول آپ پایه پهن، رول آپ ساده یکطرفه، رول آپ گردان یک طرفه و دو طرفه و… که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد.

  • چاپ کاتالوگ دفترچه ای

اگر برای تبلیغات و معرفی محصولات خود به دنبال یک ابزار جامع هستید؛ باید بدانید که کاتالوگ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. کاتالوگ ابزاری جامع و کامل است که مشتریان شما با مطالعه آن اطلاعات لازم برای آشنایی با شما و کسب و کارتان را کسب می کنند. چاپ کاتالوگ یکی از خدمات چاپ نوین است که با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته می شود.

چاپ عکس روی شاسی از دیگر خدمات چاپ نوین است که با زیبایی و کیفیت بالا توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند به عبارتی طرفداران خاص خود را دارد. وجود انواع شاسی ها باعث شد که برای هر سلیقه و یا کاری این روش قابل اجرا باشد و روشی ارزان و به صرفه است. شما می توانید از این نمونه برای دکوراسیون خانه یا محل کار خود استفاده کنید.

مهمترین خدمات چاپی
معرفی جامع و کامل مهمترین خدمات چاپی

انواع روش های چاپ

مهمترین خدمات چاپی

  • چاپ دیجیتال

اگر به دنبال روشی هستید که در زمان کوتاه بتوانید یک خروجی با کیفیت داشته باشید باید بگویم که چاپ دیجیتال بهترین گزینه برای شما است. در این روش نیازی به تهیه پلاک نیست و نیازی به نصب هم ندارد پس درمصرف زمان و نیروی انسانی صرفه جویی می شود. علاوه براینها ضایعات کمتری در این روش تولید می شود چرا که جوهر و تونر جذب کاغذ نمی شود و در سطح باقی می ماند. در صنعت چاپ دیجیتال دو فناوری وجود دارد که عبارت اند ازجوهرافشان و زیروگرافی؛ چاپ جوهر افشان بیشتر برای پوسترها، چاپ کوتاه کتاب ها و تابلو ها استفاده می شود. چاپ زیروگرافی یا لیزری در بروشورها، چاپ کتاب و سایر موارد استفاده می شود؛ لازم به ذکر است که چاپ دیجیتال نسبت به سایر روش ها قیمت کمتری دارد.

  • چاپ افست

این روش که به چاپ لیتوگرافی افست معروف است گزینه مناسبی برای چاپ با حجم بالا است و بین انواع خدمات چاپی از کیفیت بالا تری برخوردارد است. در این روش از صفحاتی استفاده می شود که از آب و جوهر عبور می کنند؛ جوهر به فضاهایی که متن و تصویر وجود دارد می چسبد و آب به قسمت های خالی یا به عبارتی به قسمت های غیر تصویری میچسبد. یکی از معایب این روش این است که اشتباهات را نمی توان به راحتی اصلاح کرد.

دونوع اصلی چاپ افست، ورقه ای و وب است. تفاوت این دو در این است که در ورق تغذیه کاغذ قبل از چاپ برش داد می شود ولی در وب پرس کاغذ در حالت رول است و پس عمل چاپ کاغذ برش داد می شود. چاپ افست برای هر نوع چاپی کاربرد دارد و می تواند گزینه مناسبی باشد.

  • فلکسوگرافی

چاپ روی کیسه های پلاستیکی و بسته بندی های مواد غذایی از این نوع چاپ است. فلکسوگرافی قابلیت چاپ بر روی هر پایه ای را دارد و در حال تبدیل شدن به سریع ترین روش چاپ است. در این روش از صفحات برجسته انعطاف پذیری استفاده می شود که می توانند به سیلندر چاپ چسبید شوند. این روش به عنوان فرآیند چاپ اصلی در قرن 15 شناخته می شود.

  • چاپ روی صفحه چاپ

چاپ روی صفحه چاپ به عنوان پرکاربرد ترین روش شناخته شده است.  در این روش اینگونه است که جوهر به یک پایه منتقل می شود به جز مناطقی که توسط شابلون مسدود شده اند که باعث می شود دسترسی به جوهر غیر ممکن شود. این روش را هم می توان روی مواد مختلفی انجام داد و رایج ترین هم چاپ روی ماگ ها و لیوان ها، لباس ها و بیلبورد ها است.

    مزایا استفاده از خدمات چاپی مهمترین خدمات چاپی

  • هزینه پایین در تبلیغات
  • ماندگاری بالا
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • بازاریابی بدون مکث در هر فعالیت
  • امکان چاپ روی هر ماده
  • و….

نتیجه گیری

استفاده از خدمات چاپی به صورت اصولی می تواند به کسب و کار شما رونق دهد و باعث پیشرفت و فروش بیشتر شما شود. بنابر این باید در انتخاب موارد گفته شده کمی دقت کنید. صنعت چاپ باعث می شود شما با مخاطب خود به صورت رودر رو در تماس باشید که این امر با چاپ تراکت، بروشور، کارت ویزیت و… امکان پذیر می شود که این هم یکی از مزایا خدمات چاپی محسوب می شود.

اکنون که به اینجا رسیدیم باید بگوییم که اگر به دنبال روشی هستید که در کوتاه ترین زمان بهترین کیفیت چاپ را داشته باشید پیشنهاد ما روش چاپ دیجیتال است که کمترین ضایعات را هم دارد و هزینه آن هم زیاد نیس با این نتیجه گزینه کاربردی و مناسبی است. اما اگر برای حجم زیاد به دنبال روشی هستید بهترین انتخاب چاپ افست است و روی هر ماده ای میتوان استفاد کرد. البته اگر تولید کننده مواد غذایی هستید و می خواهید چاپ بر روی بسته بندی محصولات انجام شود روش فلکسوگرافی مناسب کار شماست.

ما در گروه چاپ نوین انواع خدمات چاپی را انجام می دهیم و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود هر آنچه در نظر دارید با ما به اشتراک بگذارید و ما بهترین هارا برای شما به ارمغان می آوریم.

سوالات متداول

بهترین روش برای چاپ در زمان کوتاه و با کیفیت بالا کدام است؟

با چاپ دیجیتال در زمان کوتاه می توانید یک خروجی با کیفیت داشته باشید.

روشی مناسب برای چاپ با حجم بالا ؟

چاپ افست که به لیتوگرافی معروف است گزینه مناسبی برای چاپ با حجم بالا است و بین انواع خدمات چاپی از کیفیت بالا تری برخوردارد است.

بهترین مرکز چاپ فوری تهران کدام است؟

شما می توانید خدمات چاپی خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به چاپ نوین بسپارید.

بهترین روش برای چاپ روی کیسه پلاستیکی کدام است؟

فلکسوگرافی یکی از بهترین روش ها برای چاپ روی کیسه پلاستیکی است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *