انواع لیبل چسبی

انواع لیبل چسبی

فهرست مطالب

انواع لیبل چسبی

تقسیم بندی انواع لیبل‌ پشت چسبی

لیبل‌های پشت چسبی محدوده گسترده‌ای از انواع برچسب‌ها را به خود اختصاص می‌دهند؛ به طوری که ۲ گروه اصلی برچسب‌های کاغذی و رول در این زمینه مطرح می‌شوند. هر کدام از این دسته‌بندی‌ها چندین زیر مجموعه را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین با توجه به ویژگی‌های مورد نظر خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. استفاده از متریال‌های به خصوص در ساخت هر یک از این لیبل‌های چسبی زمینه کاری منحصر به فرد آن‌ها تعیین می‌کند.

لیبل چسبی پلی وینیل کلرید یا PVC

متریال پی‌وی‌سی یا پلی وینیل کلرید یکی از محبوب‌ترین موادی است که در ساخت لیبل‌های چسبی از آن استفاده می‌شود. کشسانی بالا و براق بودن برچسب‌های پی‌وی‌سی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. چاپ لیبل
ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر رطوبت از مهم‌ترین مزیت‌های بارز برچسب‌های پلی وینیل کلرید هستند. این مدل از برچسب‌های شیشه‌ای به دلیل مقاومت بالا قابلیت نصب در فضاهای بیرونی را دارند.

لیبل متالایز چسبی

احتمال دیدن برچسب‌های متالایز در زمینه‌های کاربری صنعتی زیاد است؛ زیرا با مقاومت بالا خود در برابر خط و خش یا تغییر دما توجه زیادی از افراد را به سمت خود جلب کرده‌اند. این مدل از لیبل‌های چسبی شباهت زیادی با فویل‌های آلومینیومی دارند. لیبل‌های متالایز چسبی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود از مقاومت بالایی در برابر پارگی، رطوبت و خراشیدگی برخوردار هستند.

لیبل چسبی کاغذی پرکاربردترین مدل موجود

اگر به دنبال چاپ لیبل چسبی بر ارزان‌ترین قیمت ممکن هستید می‌توانید به سراغ برچسب‌های کاغذی بروید. در ساخت این مدل لیبل از چسب‌های متنوعی مانند آکرولیک و هاتملت بهره می‌برند؛ همچنین انواع روش‌های چاپ مانند آفست، دیجیتال و فلکسی برای ساخت لیبل‌های چسبی کاغذی مناسب هستند. مقاومت پایین لیبل‌های کاغذی در برابر رطوبت یکی از مهم‌ترین معایبی است که باید در نظر بگیرید؛ البته استفاده از یک روکش سلفونی بر روی آن مقاومت محصول را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

استفاده از کاغذ گلاسه برای لیبل‌ پشت چسبی

برچسب‌های گلاسه یکی دیگر از محصولاتی هستند که با محدودیت بودجه می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. ساخت این نوع از لیبل‌های چسبی به به صورت ترکیبی از کاغذ روغنی و براق انجام می‌شود؛ بنابراین قابلیت استفاده در موقعیت‌های مختلف و جلب توجه مخاطبان را دارد. این محصول با مقاومت قابل قبول خود در برابر رطوبت قابلیت استفاده در محیط‌های داخلی را دارد.

انواع لیبل چسبی رول

دومین دسته از لیبل‌های پشت چسبی شامل برچسب‌های رولی هستند که زیرشاخه‌های متعددی را شامل می‌شوند. آشنایی با آن‌ها به شما در تصمیم گیری هوشمندانه کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین در ادامه ۴ مدل برچسب رول به همراه ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. لیبل‌های رولی پی‌وی‌سی یا پلی وینیل کلراید یکی از رایج‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند؛ زیرا مقاومت خوبی در برابر رطوبت پارگی و خراشیدگی دارند.
  2. رول OPP از دیگر گزینه‌های براق موجود در این زمینه است مقاومت خوبی در برابر رطوبت و کشیدگی دارد؛ همچنین شفافیت بالا این محصول امکان استفاده بر روی انواع بسته‌بندی را فراهم می‌کند.
  3. انواع لیبل‌های رول نقره‌ای با داشتن جلوه بصری جذاب توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند؛ بنابراین برای فروش بیش‌تر محصولات خود می‌توانید از این لیبل‌ها استفاده کنید.
  4. لیبل‌های رولی سفید با PE با مقاومت خوب در برابر کشیدگی جهت استفاده بر روی مواد آرایشی، بهداشتی و غذاهای منجمد مناسب هستند.
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس