0216612617609120725026

تفاوت بروشور و پوستر

فهرست مطالب

چاپ بروشور با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود که آفست یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه است؛ همچنین امکان استفاده از بروشور در سایزهای مختلف وجود دارد. محصولات یا خدمات معرفی شده در بروشور بدون هیچ ترتیب و نظم خاصی قرار می‌گیرند؛ بنابراین با توجه به نیاز مشتریان و محصولات پرطرفدار خود می‌توانید بهترین بروشورها را چاپ کنید.
عدم محدودیت‌ در چاپ پوستر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که دست شما برای راحتی و محتوسازی را بازتر می‌کند؛ به طوری که با ترکیب محتواهای تصویری و کلمات جذاب برای مخاطب می‌توانید خدمات یا محصولات خود را به میزان بیش‌تری عرضه کنید. تولید پوسترها معمولاً با کاغذهای با کیفیتی انجام می‌شود تا طول عمر بیش‌تری داشته باشند.
در ادامه مطلب بصورت مفصل و کامل به تفاوت بروشور و پوستر پرداختیم. لطفا تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت بروشور و پوستر از نظر کاربرد

بروشور؛ بهترین روش تبلیغ محصول

آیا به دنبال یک روش تبلیغاتی موثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش خود هستید؟ چاپ بروشور به عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود که با توجه به نیاز خود می‌توانید از مدل‌های مختلف آن استفاده کنید. بروشورها در نمونه‌های مختلفی مانند ۳ لت، ۴ لت، زیگزاگی و آکاردنوئی وجود دارند.

اغلب فروشندگان با استفاده از بروشور در کنار محصولات یا خدمات خود در کنار افزایش آگاهی مشتریان رضایت آن‌ها را نیز کسب می‌کنند؛ بنابراین میزان تقاضا و فروش محصولات یا خدمات شما تا حد زیادی افزایش می‌یابد. بروشورها در موقعیت‌های دیگری مانند همایش و نمایشگاه‌ها برای معرفی مجموعه یا برندی به عموم کاربرد دارند.

پوستر بهترین روش‌های جلب توجه مخاطبان

اگر قصد استفاده از یک روش تبلیغاتی متفاوت برای جلب حداکثری توجه مخاطبان را دارید بهتر است به سراغ چاپ پوستر بروید؛ زیرا این روش به طور کلی با دیگر ابزارهای تبلیغاتی مانند بروشور، تراکت، کاتالوگ و غیر متفاوت است. در پوستر با استفاده از یک طرح یا الگوهای تصویری مفهوم خاصی را به مخاطب انتقال می‌دهند.

در پوستر محتوا تصویری اولویت بیش‌تری بر محتوا متنی دارد؛ به طوری که با مشاهده تصاویر یا الگوهای موجود در پوستر می‌توانید مفهوم مورد نظر خود را به بیننده القا کنید. اثربخشی پوستر به دلیل استفاده از یک روش متفاوت بر روی ذهن مخاطب نسبت به دیگر روش‌های موجود مانند بروشور در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

تفاوت بروشور و پوستر از نظر هدف

هر ۲ ابزار مختلف بروشور و پوستر برای اهداف تبلیغاتی و جلب توجه مخاطبان به کار گرفته می‌شوند؛ اما آشنایی با محدوده فعالیت تخصصی هر یک از این روش‌ها به شما در تصمیم گیری و رسیدن سریع‌تر به هدف کمک زیادی می‌کند. پوسترها برای آشنایی عموم با محصولات یا خدمات از برند یا مجموعه مشخصی به کار می‌روند؛ به طوری که با طراحی خلاقانه و ترکیب تصاویر با متن می‌توانید نتیجه‌گیری خوبی داشته باشید.

استفاده از پوسترها در میدان‌های عمومی و تجمع‌ها ما را زودتر از آنچه فکر کنید به هدفتان می‌رساند! همچنین می‌توانید با استفاده از ابعاد بزرگتر پوستر و نصب آن‌ها در مکان‌های پر تردد توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. بروشور به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی دیگر جهت معرفی و افزایش آگاهی مشتری با محصول یا خدمات به کار می‌رود.

اطلاعات و ویژگی‌های منحصر به فرد بیان شده در بروشورها در اغلب موارد به همراه کالا یا خدمات برای مشتری ارسال می‌شوند؛ بنابراین محدوده فعالیت بروشورها نسبت به پوستر در ابعاد کوچک‌تری قرار دارد. هدف از چاپ و استفاده بروشور جلب رضایت مشتری و افزایش تبلیغات توسط وی است؛ اما پوسترها با هدف جذب توجه همگانی به کار می‌روند.

ابعاد و اندازه‌های متفاوت در بروشور و پوستر

پوسترها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی پرطرفدار محدودیت خاصی در زمینه ابعاد و اندازه را ایجاد نمی‌کنند؛ بنابراین با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید از ابعاد کوچک تا بزرگ پوستر برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنید. کوچک‌ترین سایزی که توسط چاپخانه‌های قالب سراسر کشور عرضه می‌شود شامل ۱۶ در ۲۰ اینچ است.

استفاده از این ابعاد برای تیراژ بالا به دلیل کاهش هزینه‌های مصرفی و چاپ صرفه اقتصادی خوبی دارد. ۳۶ در ۴۸ اینچ بزرگ‌ترین سایز پوستر به کار رفته در اهداف تبلیغاتی است که برای نصب در مکان‌های پر تردد می‌توانید از آن استفاده کنید. بروشورها همانند پوستر در اندازه‌های مختلفی تولید و به کار گرفته می‌شوند.

معیارهای متعددی برای تعیین اندازه مناسب چاپ بروشور وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها هزینه چاپ و حجم محتوا مورد نظر است؛ زیرا با افزایش اندازه چاپ بروشور باید هزینه بیش‌تری بپردازید. اگر قصد گنجاندن اطلاعات زیادی در مورد محصولات یا خدمات خود را دارید بهتر است به سراغ سایت‌های بزرگ‌تر بروشور بروید.

تفاوت سطوح چاپ مناسب برای پوستر و بروشور

تنوع بالایی بین کاغذهای مناسب برای چاپ انواع بروشور وجود دارد که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. این ابزارهای تبلیغاتی در اغلب موارد با استفاده از کاغذهای گلاسه در گرماژهای متفاوت تولید می‌شوند؛ به طوری که کاغذهای گلاسه ۹۰ گرمی برای تولید مدل‌هایی با تعداد صفحات بالا به کار می‌روند.

اگر به دنبال چاپ بروشورهایی با ضخامت کم ولی کیفیت بالا هستید بهتر است کاغذ گلاسه ۱۱۵ گرمی را انتخاب کنید؛ زیرا علاوه بر حفظ کیفیت چاپ جلوه بصری فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. بروشورهای کتابچه‌ای یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار هستند که برای بهبود فرایند چاپ می‌توانید از کاغذهای گلاسه ۱۳۵ گرمی استفاده کنید.

پوستر نیز همانند بروشور در اغلب موارد با استفاده از کاغذهای گلاسه چاپ می‌شود؛ زیرا علاوه بر طراوت و تازگی بالا تصاویر چاپ شده بر روی آن می‌توانید درخشندگی و جذابیت منحصر به فردی بر روی پوستر داشته باشید. استفاده از کاغذهای گلاسه در گرماژ‌های مختلف برای چاپ پوستر رایج است.

تفاوت بروشور و پوستر از نظر مزایا

مزایا استفاده از بروشور

آشنایی با جنبه‌های مثبت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مختلف مانند بروشور و مقایسه آن با دیگر گزینه‌های موجود در تصمیم گیری هوشمندانه کمک زیادی به شما می‌کند؛ بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایا استفاده از بروشور را بررسی می‌کنیم تا با دیدی با در این زمینه تصمیم بگیرید.

  • توضیح آسان انواع بروشورها در موقعیت‌های مختلف یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید.
  • هزینه چاپ انواع بروشور نسبت به هدف مورد نظر شما صرفه اقتصادی بالایی دارد؛ بنابراین می‌توانید در تیراژ‌های مختلف از آن استفاده کنید.
  • بروشورها اطلاعات جامعی در مورد محصولات یا خدمات منحصر به فرد شما را به مخاطب انتقال می‌دهند؛ بنابراین میزان شناخت نسبت به برند شما تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

مزایا استفاده از پوستر

پوستر به عنوان یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی پرطرفدار در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد پوستر اثربخشی آن را تا حد زیادی افزایش داده است؛ بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایا استفاده از پوستر را بررسی می‌کنیم تا با اطلاعات بیش‌تری تصمیم‌گیری کنید.

  • استفاده از پوسترها برای تبلیغات در زمینه‌های مختلف صرفه اقتصادی خوبی دارد؛ بنابراین برای کسب و کارهای نوپا به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • پوسترها به هیچ عنوان آزاردهنده نیستند و با نصب آن‌ها در مکان‌های پر تردد می‌توانید توجه مخاطبان را جلب کنید.
  • قابلیت استفاده از پوستر برای انواع کسب و کار و مجموعه‌های مختلف اداری، فروشگاهی، صنعتی و غیره وجود دارد.

بروشور یا پوستر؛ کدام را انتخاب کنیم؟

هر ۲ روش موجود یعنی بروشور و پوستر از بهترین راه‌های تبلیغاتی موجود برای افزایش تقاضا هستند؛ اما با در نظر گرفتن تفاوت‌های میان این ۲ ابزار باید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف خود برسید. تصمیم گیری هوشمندانه در این زمینه با توجه به موقعیت و نیاز نجام می‌شود؛ بنابراین در اولین مرحله باید هدف خود از استفاده ابزارهای تبلیغاتی را تعیین کنید.

اگر به دنبال کسب رضایت مشتریان و افزایش تقاضا هستید بهتر است به سراغ چاپ بروشور با اثربخشی بالا بروید؛ زیرا با قرار دادن این ابزارهای تبلیغاتی در کنار محصولات یا خدمات خود می‌توانید معرفی بیش‌تری از شرکت یا برند خود داشته باشید. در سمت مقابل پوسترها برای آگاه سازی عمومی و نصب در مکان‌های پر تردد مناسب هستند.

سخن پایانی

استفاده از روش‌های تبلیغاتی مانند پوستر و بروشور یکی از موثرترین راه‌های موجود برای افزایش فروش و ارائه خدمات محسوب می‌شود؛ زیرا با استفاده از این ابزارها می‌توانید حس و حال متفاوتی را در مخاطب ایجاد کرده و ارتباط غیر مستقیمی را برقرار کنید. در نظر گرفتن تفاوت‌های موجود بین این ۲ ابزار مختلف به شما در تصمیم گیری کمک زیادی می‌کند.

هدف و کاربرد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود بین بروشور و پوستر است؛ به طوری که پوستر با ارائه محتواهای تصویری مفهومی توجه مخاطب را در نگاه اول به خود جذب می‌کند. در سمت مقابل بروشورها با ارائه مطالب آگاهی بخش به مشتریان در کنار محصولات یا خدمات میزان رضایت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *