0216612617609120725026

تفاوت بنر با فلکسی

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانیم بنر و فلکسی یک نوع شیوه تبلیغاتی می‌باشند. در این مقاله به تفاوت بنر با فلکسی می‌پردازیم.

بررسی جامع تفاوت بنر با فلکسی

بنرها یک شیوه تبلیغاتی منحصر به فرد برای آشنایی بیش‌تر مردم و جلب توجه عموم هستند؛ به طوری که می‌توانید انواع محتواهای تصویری و نوشتاری در زمینه‌های مختلف را با استفاده از چاپ بنر تولید کنید. اغلب بیلبورد و تابلوهایی که در فضاهای شهری مانند خیابان، بزرگراه و غیره مشاهده می‌کنید از نوع بنر هستند؛ البته می‌توانید از چاپ بنر برای تغییر دکوراسیون داخلی و همایش‌ها استفاده کنید.

محدودیت ابعادی برای چاپ بنر وجود ندارد و با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ همچنین متریال‌های متعددی مانند لمپوست و وینیل شبکه‌ای برای چاپ بنر وجود دارند. بنر استند و ۲ طرفه از پرکاربردترین گزینه‌ها هستند که برای استفاده در موقعیت‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید؛ به خصوص بنرهای ۲ طرفه در مکان‌هایی با محدودیت فضا از کاربرد بالایی برخوردار هستند.

اگر به دنبال یک متریال با کیفیت برای استفاده طولانی مدت از تابلو تبلیغاتی هستید می‌توانید به سراغ چاپ فلکسی بروید. متریال به کار رفته در این روش با نام پی‌وی‌سی شناخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب محیطی دارد؛ به طوری که جوهر استفاده شده در چاپ فلکسی تا حداکثر ۲۴ ماه بدون کوچک‌ترین تغییری در زیر نور خورشید باقی می‌ماند.

مقاومت بالا در برابر مواد شوینده، خراشیدگی، پارگی و غیره از مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ فلکسی محسوب می‌شوند. تابلوهای چاپ فلکسی در انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل با منبع نوری و بدون منبع نوری هستند؛ همچنین گزینه‌هایی با نور از پشت یا جلو به همراه ویژگی‌های منحصر به فرد پیش روی شما قرار دارند.

تفاوت بنر با فلکسی از نظر کاربرد

منبع نوری یکی از مهمترین تفاوت‌های موجود بین چاپ بنر و فلکسی است که نقش زیادی در کاربرد آنها ایفا می‌کند؛ به طوری که بنرها معمولاً در مکان‌های شهری با نور مناسب محیطی نصب می‌شوند تا در تمام موقعیت‌های شب و روز قابل مشاهده باشند. در سمت مقابل تابلوهای چاپ فلکسی با منبع نوری در موقعیت‌های کم نور نصب می‌شوند تا جلب توجه کنند.

بنرهای تولید شده با محتوای تصویری و نوشتاری منحصر به فرد در صورت از بین رفتن جوهر کاربرد دیگری ندارند؛ به عبارتی نمی‌توانید آن‌ها را بازیافت کرده و مجدد وارد خط تولید کنید. در سمت مقابل تابلوهای چاپ فلکسی قابلیت تعویض در راحت‌ترین حالت ممکن را دارند؛ بنابراین پس از گذشت چند مدت می‌توانید محتوا تبلیغاتی خود را برای جلب توجه مخاطبان تغییر دهید.

تفاوت بنر و تابلو فلکسی در سرعت تولید

این موضوع برای کسانی که قصد رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. چاپ بنر به دلیل ساده بودن فرایند تولید در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود؛ به طوری که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید بنرهای تبلیغاتی خود را چاپ کنید.

تابلوهای فلکسی از دیگر گزینه‌های پرکاربرد در زمینه تبلیغات و جلب توجه مخاطبان هستند. فرایند چاپ و تولید تابلوهای تبلیغاتی در صورت وجود نورپردازی نسبت به بنر مدت زمان بیش‌تری به طول می‌انجامد؛ بنابراین در صورت داشتن عجله در رسیدن به اهداف خود یا نیاز به تولید تابلوهای فلکسی در تعداد بالا باید این موضوع را در نظر بگیرید.

ماهیت ساختاری متفاوت در بنر و فلکسی

متریال‌ مورد استفاده در تولید تابلو فلکسی و بنر به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند؛ به طوری که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته که در صورت آشنایی می‌توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید. تابلوهای فلکسی از پارچه‌هایی با جنس پی‌وی‌سی تولید می‌شوند که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از خود نشان می‌دهند.

کشسانی بالا، قابلیت عبور نور و مقاومت بالا جوهر از مهم‌ترین مزیت‌های متریال فلکسی نسبت به بنر هستند. لمپوست و وینیل شبکه‌ای از مهم‌ترین متریال‌هایی هستند که در تولید بنر مورد استفاده قرار می‌گیرند. طول عمر پایین در مقابل نور خورشید و چروک شدن بنر در گذشته زمان از مهم‌ترین مواردی هستند که متریال فلکسی را برتری می‌دهند.

اختلاف هزینه چاپ بنر با فلکسی

در نظر گرفتن قیمت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در زمینه تبلیغات توجه زیادی به آن می‌شود. تولید بنر و تابلو فلکسی تفاوت قیمتی چندانی با یکدیگر ندارد و با توجه به نیاز خود می‌توانید از این ۲ روش مقرون به صرفه بهره ببرید؛ اما در شرایط یکسان استفاده از بنر نسبت به فلکسی به دلیل نبود نورپردازی با هزینه پایین‌تری همراه است.

تابلوهای فلکسی بدون منبع نوری اختلاف قیمتی بسیار کمی با بنرها دارند. وجود فاکتورهای یکسان برای تعیین هزینه نهایی بنر و فلکسی تفاوت قیمتی این دو گزینه را تا حد زیادی کاهش داده است؛ به طوری که با افزایش ابعاد و اندازه مورد نظر در هر ۲ زمینه باید هزینه بیش‌تری بپردازید. در سمت دیگر کیفیت چاپ و نوع متریال به کار رفته در چاپ بنر یا فلکسی در تعیین هزینه نهایی تاثیرگذار هستند.

کدام یک از تابلو فلکسی یا بنر را انتخاب کنیم؟

هر ۲ این روش‌ها دارای هزینه نهایی مقرون به صرفه‌ای هستند که به راحتی می‌توانید در اهداف تبلیغاتی از آن‌ها استفاده کنید. تابلو فلکسی به دلیل متریال منحصر به فرد خود مقاومت بالایی داشته و در موقعیت‌های کم نور توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. در سمت مقابل بنرها با هزینه چاپ کمی پایین‌تر محدوده گسترده‌ای از توجه مخاطبان را به خود اختصاص می‌دهند. تصمیم گیری نهایی در زمینه انتخاب تابلو فلکسیا بنر به طور کلی به نیاز و موقعیت شما بستگی دارد.

سخن پایانی

چاپ بنر و فلکسی از پرکاربردترین روش‌های تبلیغاتی هستند که در موقعیت‌های مختلف به کار می‌روند. در چاپ بنر از متریال‌هایی مانند لمپوست و وینیل شبکه‌ای بدون منبع نوری بهره می‌برند؛ بنابراین برای استفاده در مکان‌هایی مانند خیابان و جاده‌های درون شهری با نور مناسب اختصاصی شده‌اند. تابلوهای فلکسی از متریال پی‌وی‌سی با مقاومت بالا در برابر نور خورشید، باد، پارگی و غیره تولید می‌شوند.

این تابلوها با داشتن منبع نوری از پشت یا جلو خود برای نصب در مکان‌هایی با محدودیت نوری مناسب هستند؛ زیرا با ایجاد جذابیت فوق العاده توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. هزینه نهایی برای چاپ بنر و فلکسی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد؛ بنابراین با توجه به نیاز و موقعیت می‌توانید از این روش‌های مقرون به صرفه برای تبلیغات استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *