0216612617609120725026

مراحل چاپ کتاب

فهرست مطالب

انسان از ابتدا خلقت تا کنون به دنبال پیدا کردن راهی برای دستیابی به آرامش بوده است و  با گذشت زمان و بیشتر شدن دغدغه ها در بخش های مختلف زندگی این نیاز بشر پررنگ و پررنگ تر شد. بشر راه های متفوتی را در طول زمان برای دستیابی به آرامش امتحان کرده است که از جمله آن ها میتوان به پیاده روی، گوش دادن به انواع موسیقی های آرامش بخش، معاشرت با افراد مختلف و کتاب خواندن اشاره کرد.
تحقیقات مختلفی در این زمینه صورت کرده و این نتیجه حاصل شده که هیچ کدام از این روش ها تاثیری که خواندن کتاب بر ایجاد آرامش را دارند، ندارند. علاوه بر ایجاد حس آرامش میتوان گفت کتاب خواندن باعث تقویت حافظه، بالا بردن روابط اجتماعی و جلوگیری از بیماری آلزایمر در سنین بالا میشود.
شما برای آشنایی با مراحل چاپ کتاب و اطلاع از تعرفه اعلام شده جهت هزینه چاپ کتاب و آشنایی با قوانین و مقررات آن میتوانید با ما در چاپ نوین در تماس باشید: ۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶ و ۰۹۳۸۲۲۲۲۵۹۰

آشنایی با مراحل چاپ کتاب

کتاب ها در ژانر های گوناکونی طبقه بندی مشوند که هر شخص بعد از شناختن علاقه اش در این زمینه میتواند خواندن کتاب در آن را شروع کند. کتابی که در دست شما قرار دارد (از هر ژانری که باشد) قبل از رسیدن به دست شما مراحل گوناگونی را تحت عنوان مراحل چاپ کتاب طی میکند که در ادامه مطلب قصد داریم به برسی مراحل چاپ کتاب بپردازیم.

 

مراحل چاپ کتاب

آماده کردن محتوا کتاب:

اولین مرحله چاپ کتاب، آماده کردن محتوا کتاب است. انجام این مراحله بر عهده نویسنده کتاب است و به این شکل صورت میگیرد که شخص نوسنده در ابتدا مشخص میکند که در چه زمینه ایی میخواهد برای کتاب تولید محتوا انجام دهد. این زیمنه های شامل رمان، شعر، روانشناسی و …. میشود.

لازم به ذکر است همیشه آماده کردن محتوا برای کتاب به منظور نوشتن محتوا توسط نویسده نیست. ممکن است در مرحله آماده سازی محتوا ترجمه یا تالفی صورت بگیرد و متن کتاب بطور مستقیم اثر جمه کننده محتوا نباشد.

 

برسی محتوا و آماده سازی اولیه کتاب:

این مرحله به کمک گروهی از مشاوران و ویراسداران در متخصص در این زمینه صورت میگیرد. در ابتدا گروهی از مشاوران قسمتی از کتاب شما را مورد برسی قرار میدهند و در صورت تایید محتوا آن، به شما اطلاع داده میشود. بعد از اینکه محتوا کتاب شما مورد تایید واقع شد کل کتاب شما از نظر تصیح غلط های املایی و نگارشی مورد برسی متخصصان قرار میگیرد.

 

دریافت کردن شابک:

شابک یا همان ISBN مخفف عبارک انگلیسی International Standard Book Number است. شابک در ابتدا یک کد ۱۰ رقمی بود که به هر کتاب اختصاص داده میشد و از سال ۲۰۰۷ به بعد تعداد رقم های کد شابک از ۱۰ رقم به ۱۳ رقم افزایش یافت.

لازم به ذکر است بعد از دریافت شابک و چاپ اولیه کتاب اگر شما قصد تجدید چاپ کتاب خود را داشته باشید، تجدید چاپ کتاب شما با همان شابک قبلی صورت میگیرد.

در ایران برای دریاقت شابک شما باید به خانه کتاب مراجعه کنید و فرم مربوط به دریافت شابک را در خانه کتاب پر کنید.

 

دریافت فیپا:

فیپا همان مخفف فهرست نویسی پیش از چاپ کتاب است. برای دریافت شابک فایل کتاب شما که شامل  فایل کتاب در سی دی، شابک، پرینت کتاب و فرم پر شده توسط جهت درخواست برای فهرست نویسی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ارسال میشود.

توجه داشته باشید که شما برای دریافت فیپا از سازمان مد نظر باید حدود ۱۰ روز صبر کنید.

 

دریافت کردن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

این مرحله بعد از دریافت فیپا صورت میگیرد و فایل کتاب شما که شامل فیپا، شابک، فایل کتاب در سی دی و طرح کتاب بصورت رنگی به  سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت صدور مجوز ارسال میشود.

بعد از ارسال فایل ذکر شده، صدور مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود یک الی چهار هفته به طول می انجامد و این کاملا بسته به موضوع کتاب شما دارد.

 

چاپ و صحافی کتاب:

چاپ و صحافی کتاب یکی از آخرین مراحل چاپ کتاب است که در آن فایل کتاب به مرکز چاپ مد نظر ارسال میشود و بعد از چاپ صفحات آن صحافی صفحات آن انجام میشود. چون این مرحله خود ناشر کتاب است با سرعت بالاتری نسبت به سایر مراحل چاپ کتاب صورت میگیرد.

 

ارسال کتاب به وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اعلام وصول:

این مرحله را میتوان آخرین مرحله از مراحل چاپ کتاب در نظر گرفت. در این مرحله بعد از اینکه چاپ کتاب با موفقیت انجام شد و کتاب به چاپ رسید، ناشر کتاب باید سه نسخه از کتاب خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کند و بعد از دریافت اعلام وصول تایید کند که مراحل چاپ کتاب او به پایان رسیده است.

 

برسی هزینه چاپ کتاب

چاپ کتاب به عوامل متععدی بستگی دارد که این هزینه ها ابتدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس توسط سازمان های چاپ اعلام میشود. هزینه چاپ کتاب به عوامل زیر بستگی دارد:

  • قیمت روز کاغذ
  • جنس کاغذ
  • تعداد صفحات کتاب
  • تیراژ کتاب
  • ابعاد کتاب
  • خدمات ارائه شده توسط انتشارات

 

همچنین شما برای اطلاع دقیق تر از قیمت های ارائه شده جهت چاپ کتاب از طریق شماره های درج شده با ما در چاپ نوین در تماس باشید:۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶ و ۰۹۳۸۲۲۲۲۵۹۰

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *