0216612617609120725026

چاپ کتاب با جلد سخت

فهرست مطالب

چاپ کتاب با جلد سخت

یک کتاب با جلد سخت، جذابیتی کلاسیک و جاودانه دارد. چاپ کتاب با جلد سخت تضمین می‌کند که کار شما سال‌ها دوام می‌آورد و جایگزینی بادوام برای کتاب با جلدهای ضعیف تر است.

این روش چاپ کتاب برای داستان‌های تخیلی، کتاب‌های کودکان، کتاب‌های تجاری، کتاب‌های آشپزی و غیره مناسب است. هنگام ایجاد کتاب هایی که به دوام، ظرافت یا ارائه ممتاز نیاز دارند، چاپ سخت را انتخاب کنید. کتاب‌های تاریخ خانواده زمانی که به صورت کتاب جلد سخت چاپ می‌شوند به میراث تبدیل می‌شوند.

خدمات چاپ کتاب ما کتاب های حرفه ای و با کیفیت را برای هر کاری که شما انتخاب می کنید ایجاد می کند. چه کتاب ۵۰ صفحه ای داشته باشید و چه کتاب ۵۰۰ صفحه. به چاپ نوین اعتماد کنید تا به شما کمک کند که کتابتان را زنده نگه دارید؛ علاقه شما هر چه باشد، ما رویاهای شما را برای چاپ کتاب خود به واقعیت تبدیل می کنیم. مشتریان چاپ نوین از زمان‌ تحویل سریع سفارشات، کیفیت بالای محصولات به ویژه کتاب‌های جلد سخت و دیگر خدمات، ابراز رضایت همیشگی دارند.شما می توانید برای اطلاع از هزینه چاپ کتاب مورد نظر خود با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما بتوانند شما را راهنمایی کنند. ۰۲۱۶۶۹۳۸۹۴۲  ۰۲۱۶۶۹۶۴۸۵۵

معیارهای زیادی بر انتخاب صحافی کتاب تأثیر می گذارد: محتوا، طراحی گرافیکی، مخاطبان هدف، قیمت فروش…

جلدهای سخت برای صحافی روی کتاب هایی که بدنه کتاب و جلد توسط کاغذهای انتهایی به هم وصل شده اند استفاده می شود. برای جلد سخت کتاب عناصر مختلفی مانند کاغذهای انتهایی، نوارهای انتهایی، مواد پوششی، کارت، پشت، نشانک…

 

چاپ کتاب با جلد سخت
چاپ کتاب با جلد سخت

کاغذهای پایانی کتاب

  • وظیفه اصلی آنها اتصال داخل به پوشش و انجام کارآمد آن است.
  • کاغذهای انتهایی جلو و کاغذهای انتهایی پشت همیشه واضح هستند، زیرا روی جلد دوم و سوم سخت لمینت شده اند.
  • تعداد آنها ثابت و غیر قابل تغییر است: ۴ صفحه در ابتدا و ۴ صفحه در پایان.
  • برای داشتن استحکام لازم، چگالی کاغذهای انتهایی باید حداقل ۱۵۰ GSM در کاغذ افست و حداقل ۱۵۰ GSM و در حالت ایده آل ۱۷۰ GSM برای کاغذ پوشش داده شده باشد. همچنین باید همیشه بیشتر از چگالی کاغذ برای فضای داخلی باشد.
  • کاغذهای انتهایی می توانند مانند کاغذهای داخلی باشند یا نباشند، به عنوان مثال صفحات داخلی پوشش داده شده و کاغذهای انتهایی افست.
  • کاغذهای انتهایی می توانند مجزا یا همراه باشند.

 

  • در مورد کاغذهای پایانی گنجانده شده ، اینها بخشی جدایی ناپذیر از کتاب هستند. ما اغلب از آنها برای آثاری مانند کتاب‌های داستان کودکان با تعداد صفحات کم استفاده می‌کنیم. سپس همان کاغذ و چگالی یکسان را برای داخل و برای کاغذهای انتهایی داریم. از کتاب صحافی شده کمی جذابیت می گیرد، اما تولید را ساده می کند و امکان صرفه جویی در هزینه را فراهم می کند.
  • کاغذهای انتهایی جداگانه  شامل دو جزوه است که در ابتدا و انتهای کتاب، بین جلد و قسمت داخلی آن اضافه شده است. اینها می توانند از کاغذهایی با انواع و وزن های مختلف استفاده کنند. تضاد بین فضای داخلی کاغذ پوشش داده شده و کاغذهای انتهایی کاغذ افست به احساس نگه داشتن و ورق زدن یک شی گرانبها کمک می کند. انتخاب کاغذ افست رنگ آمیزی شده به جای چاپ رنگی روی سفید نیز به ارزش کتاب می افزاید.

در این مورد، ساخت پوشش پیچیده‌تر است و کاغذ افست انتخابی باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا در گوشه‌ها، چین‌ها یا اتصالات ترک نخورد. وقتی چیزی غیر از کاغذ روکش شده می‌خواهید، توصیه می‌کنیم به جای کاغذ از پارچه، چرم واقعی یا چرم تقلبی استفاده کنید و برای قرار دادن محتوا روی جلد باید از برجسته کاری، چاپ برجسته، مهر زنی داغ یا چاپ روی صفحه استفاده کنید.

 

–  یک گزینه ترکیبی در دسترس است، پشت پارچه و پانسمان کاغذی، سازش خوبی بین دو روش برای پوشیدن کارت. انتخاب رنگ برای پشت پارچه ای عنصر کلیدی طراحی کتاب است.

–  همچنین می توان کارت را به هیچ عنوان پانسمان نکرد و آن را به حالت خام و طبیعی رها کرد. این روندی است که پیروان بسیاری در دنیای هنر و رمان های گرافیکی جایگزین دارد.

–  بین کارت و پارچه می توانید فوم اضافه کنید که وقتی کتاب را در دست می گیرید حجم می دهد و حس خوبی ایجاد می کند. اغلب در کتاب‌های خوانندگان جوان و خاطرات استفاده می‌شود.

 

ستون فقرات کتاب سخت می تواند صاف یا گرد باشد. برای پشت گرد باید حداقل ضخامت ۱۵ میلی متر باشد. اغلب زمانی انتخاب می شود که تعداد صفحات زیاد باشد تا اثر ضخامت کتاب کاهش یابد.

نوار انتهایی: این یک تکه پارچه کوچک است که به بالا و پایین قسمت پشت بلوک بسته شده چسبانده شده است که معمولاً سفید یا سیاه است اما می تواند رنگ متفاوتی داشته باشد و به استایل و زیبایی محصول می افزاید. به محض اینکه قسمت پشتی از ۱۰ میلی متر بیشتر شود، بخشی جدایی ناپذیر از کارت پوشش است. با پشت‌های کوچک‌تر و کتاب‌هایی با تعداد صفحات کم، حذف آن می‌تواند اندکی هزینه را کاهش دهد.

نشانک: یک نسخه زیباتر از نشانگر صفحه. این روبان پارچه‌ای کوچک زیر نوار انتهایی بالای بلوک داخلی چسبانده شده است و یافتن صفحه خاصی در کتاب را آسان‌تر می‌کند. برای پیچیدگی بیشتر، می‌توانید به جای یک نشانک، دو نشانک در رنگ‌های مختلف داشته باشید. نشانک در یک نشریه زیبا، با بسیاری از تفاوت‌های رنگی ممکن، جایگاه مناسبی دارد و مفید بودن را با ظرافت ترکیب می‌کند.

بلوک داخلی: قسمت داخلی یک کتاب کارتی معمولاً با چسب دوخته شده متصل می شود . همچنین می تواند مارپیچی باشد که فضای داخلی و پوشش را احاطه می کند. در این حالت شما هم استحکام کارت سفت و هم ۳۶۰⁰ دهانه مارپیچ را خواهید داشت که یک انتخاب الزامی است.

بودجه: درست است که پوشش یا جلد سخت کتاب راه حل گران تری را نشان می دهد. در مورد تعداد صفحات کم، هزینه ساخت جلد ممکن است بیشتر از هزینه تولید کل بلوک داخلی باشد.

محتوا: کتاب هایی هستند که سزاوار جلد سخت هستند. هنگامی که خود را در قلمرو کتاب های زیبا می یابیم، جلد سخت ضروری است.

بازار هدف: بسته به کاربری مورد نظر برای کار، استحکام آن می تواند عامل مهمی باشد. به عنوان مثال، برای کتاب کودکانی که برای دستان کوچک کنجکاویی که می خواهند مقاومت آن را آزمایش کنند، مقدر شده است، یک راه حل با جلد سخت مناسب تر به نظر می رسد که عمر کتاب را طولانی تر می کند و امکان بقای آن را فراهم می کند.

استراتژی تجاری: هر چیزی که برای تزئین یک محصول چاپی نیاز دارید با جلد سخت موجود است. تاثیر بصری یک محصول امروزه حیاتی است. یک کتاب با جلد سخت می تواند تفاوت را ایجاد کند.

مشاوران “چاپ نوین” در دسترس هستند تا به هر سؤالی که ممکن است درباره صحافی کتاب داشته باشید پاسخ دهند و تمام پشتیبانی لازم را از شما ارائه دهند.

۰۲۱۶۶۹۳۸۹۴۲ – ۰۲۱۶۶۹۶۴۸۵۵ -۰۹۳۸۱۷۶۶۶۳۷ -۰۹۱۲۶۷۲۶۲۶۶ -۰۹۳۸۲۲۲۲۵۹۰

میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک ۸ / ۱۰ / ۱۴

سوالات متداول:

برای انتخاب نوع صحافی کتاب چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

محتوا، طراحی گرافیکی، مخاطبان هدف، قیمت فروش…

جایگزین های مناسب به جای کاغذ برای جلد چه چیزهایی هستند؟

به جای کاغذ از پارچه، چرم واقعی یا چرم تقلبی استفاده کنید و برای قرار دادن محتوا روی جلد باید از برجسته کاری، چاپ برجسته، مهر زنی داغ یا چاپ روی صفحه استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *