0216612617609120725026

چاپ کتاب با تیراژ پایین

فهرست مطالب

متاسفانه در چند سال اخیر به دلایل مختلفی مانند مشکلات فرهنگی و اقتصادی مانند کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت کاغذ و… خرید کتاب کاهش پیدا کرده است. چاپ کتاب با تیراژ پایین زمانی کاربرد دارد که به عنوان مثال نویسنده و یا یک هنرمند در آغاز کار خود است و نمی تواند پیش بینی کند که چاپ کتاب تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود. در مواردی دانشجویان نیز خواهان چاپ کتاب با تیراژ پایین هستند تا دست رنج علمی خود و یا گردآوری مطالب خود را چاپ کنند. استادان دانشگاه نیز می توانند کتاب های خود برای دانشجویان را تا تعدادی مشخص چاپ کنند و در صورت فروش این کتاب ها برای چاپ بعدی اقدام کنند.

بسیاری از انتشاراتی ها چاپ کتاب با تیراژ پایین را نمی پذیرند چون معمولا از نظر مالی به صرفه نیستند اما مرکز چاپ نوین که بهترین خدمات چاپی را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به شما عزیزان ارائه می کند، خدامت مربوط به چاپ کتاب با تیراژ پایین را می پذیرد. این مرکز در اسرع وقت و با کمترین زمان و هزینه، خدمات چاپی شما را به انجام می رساند. جهت انجام امور چاپی و اطلاع از وضعیت قیمت ها با کارشناسان چاپ نوین تماس بگیرید. ۰۲۱۶۶۹۳۸۹۴۲

روش مناسب برای چاپ کتاب با تیراژ کم

در ایران چاپ کتاب معمولا به دو روش آفست و دیجیتال انجام می شود. چاپ‌نوین می تواند در زمینه انتخاب روش درست برای شما و چاپ کتاب به شما راهنمایی کند.

چاپ آفست: با پیشرفت عکاسی، تولید کاغذ و صفحات پلیت، چاپ آفست بسیار رونق و پیشرفت پیدا کرده است.

 چاپ آفست که به آن لیتوگرافی آفست نیز گفته می شود، روشی برای چاپ تولید انبوه است که در آن تصاویر روی صفحات فلزی (افست) به پتوها یا غلتک های لاستیکی و سپس به رسانه های چاپی منتقل می شوند. رسانه چاپی، معمولاً کاغذ، در تماس مستقیم با صفحات فلزی قرار نمی گیرد این موضوع باعث افزایش طول عمر صفحات می شود. علاوه بر این، لاستیک منعطف به آسانی با سطح رسانه چاپی مطابقت دارد، و این امکان را می دهد که فرآیند به طور موثر بر روی رسانه های با سطح ناهموار مانند بوم، پارچه یا چوب انجام شود. مزیت اصلی چاپ آفست، کیفیت تصویر بالا و ثابت آن است. این فرآیند را می توان برای کارهای کوچک، متوسط ​​یا با حجم بالا مورد استفاده قرار داد.

این نوع از چاپ در مواردی مانند کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور،پوستر و… کاربرد دارد و چاپ با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود.

چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال کتاب فرآیند چاپ تصاویر مبتنی بر دیجیتال و به طور مستقیم بر روی انواع بسترهای رسانه ای است. بر خلاف چاپ آفست نیازی به پلاک چاپی نیست. فایل‌های دیجیتالی مانند PDF یا فایل‌های انتشار رومیزی را می‌توان مستقیماً به دستگاه چاپ دیجیتال فرستاد تا روی کاغذ، کاغذ عکس، بوم، پارچه، مواد مصنوعی، مقوا و سایر بسترها چاپ شود.

ماشین‌های چاپ دیجیتال می‌توانند روی هر چیزی از مقوای ضخیم، کاغذهای سنگین وزن و کارتن‌های تاشو گرفته تا پارچه، پلاستیک و زیرلایه‌های مصنوعی چاپ کنند. چاپ تی شرت یک برنامه چاپ دیجیتال بسیار محبوب است و برخی از چاپگرهای دیجیتال می توانند علاوه بر تیشرت روی پارچه های دیگری از جمله کتان و پلی استر نیز چاپ کنند.

چاپ دیجیتال با روش‌های چاپ آنالوگ سنتی مانند چاپ آفست متفاوت است، زیرا دستگاه‌های چاپ دیجیتال به صفحات چاپی نیاز ندارند. به جای استفاده از صفحات فلزی برای انتقال تصویر، دستگاه های چاپ دیجیتال تصویر را مستقیماً روی بستر رسانه چاپ می کنند.

فناوری چاپ تولید دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و کیفیت خروجی چاپ دیجیتال به طور مداوم در حال بهبود است. این پیشرفت‌ها کیفیت چاپی را ارائه می‌کنند که از آفست تقلید می‌کند. چاپ دیجیتال مزایای بیشتری را ممکن می سازد، از جمله:

  • چاپ شخصی، داده های متغیر
  • چاپ برحسب تقاضا
  • دوره های کوتاه مقرون به صرفه
  • چرخش های سریع

بنابراین اگر به دنبال چاپ با تیراژ پایین هستید، چاپ دیجیتال برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. چاپ آفست برای تولید انبوه کتاب دارای مزایای بسیاری است و بهترین کیفیت چاپ تصاویر و آثار هنری را ارائه می کند و زمانی که بخواهید به صورت انبوه چاپ کنید، مقرون به صرفه خواهد بود.

چاپ کتاب با تیراژ پایین

سخن پایانی

امروزه چاپ کتاب با تیراژ پایین میان دانشجویان، اساتید و نویسندگان تازه کار بسیار طرفدار پیدا کرده است. چاپ کتاب معمولا به دو روش دیجیتال و آفست انجام می شود. روش آفست معمولا برای تولید انبوه کتاب ها مورد استفاده قرار می گیرد و امکانات زیادی دارد. چاپ دیجیتال نیز امروزه پیشرفت زیادی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار است و برای چاپ کتاب با تیراژ پایین و محدود هم بسیار مناسب است.

کجا چاپ کتاب با تیراژ پایین انجام دهیم؟

معمولا انتشارتی ها به دلیل به صرفه نبودن چاپ کتاب با تیراژ پایین، این کار را انجام نمی دهند اما چاپ نوین جهت انجام چاپ کتاب با تیراژ کم در خدمت شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در چاپ نوین تماس حاصل فرمایید. ۰۲۱۶۶۹۳۸۹۴۲

قیمت چاپ کتاب با تیراژ پایین چقدر است؟

قیمت و هزینه چاپ کتاب به عوامل مختلفی بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در چاپ نوین تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. ۰۲۱۶۶۹۳۸۹۴۲

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *