0216612617609120725026

شرایط و قوانین چاپ کتاب

فهرست مطالب

شرایط و قوانین چاپ کتاب

کتاب‌ها این روزها نقش مهمی در زندگی افراد دارند ما به وسیله کتابها می توانیم با دنیایی از اطلاعات در هر زمینه ای آشنا شویم هر نویسنده ای در بخش های مختلف کتابهای زیادی تالیف نموده اند. از جمله مواردی که در زمینه چاپ هر نوع کتابی باید به آن توجه داشت اطلاع از شرایط و قوانین چاپ کتاب می‌باشد.

شرایط و قوانین چاپ کتاب و تالیف آن

چاپ کتاب و تالیف آن دارای شرایط و قوانینی است که در این مقاله به آن می پردازیم: 

همانطور که می دانید برای چاپ کتاب نیاز به مجوز و اطلاع از شرایط و قوانین برخوردار است، که هر نویسنده چاپ کتاب باید به آن توجه نماید که ما در این مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم از انجایی که چاپ کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است میتوانید با مرکز چاپ نوین  از طریق شماره ۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶ تماس بگیرید و از قیمت چاپ کتاب و یا هزینه چاپ جزوه و شرایط آن راهنمایی دریافت نمایید.

برای چاپ کتاب مراحل زیر  باید انجام شود مثل:

۱: آماده سازی محتوای کتاب: در این مرحله نویسنده باید از قبل محتوایی که میخواهد انتشار دهد را آماده کند. محتوایی که میخواهد بگذارد میتواند شامل: شعر، داستان، خاطرات، و یا میتواند یک کتاب علمی یا تخصصی باشد. همچنین میتواند به صورت ترجمه باشد در هرصورت باید نویسنده محتوای کتاب را به صورت دست نویس تحویل ناشر دهد.

۲: آماده سازی مرحله اولیه کتاب: در این مرحله نویسنده باید غلط های املایی را بررسی کند مثل تایپ و صفحه آرایی و…. فایل کامل کتاب باید آماده باشد و بدون غلط های علمی و  نگارشی  باشد. اگر زمانی که نویسنده کتاب را با غلط املایی بفرستت برای چاپ خانه قطعا اون کتاب برای ما چاپ نمی شود پس باید هنگام نوشتن موضوعات کتاب به خوبی دقت کنیم که غلط های علمی و نگارشی نداشته باشد و کتاب ما بدون اصلاح چاپ شود.

 

شرایط و قوانین چاپ کتاب

 

۳: دریافت شابک:

 (ISBN) شابک مخخف شماره  استاندارد بین اللملی کتاب است.

شابک یک عدد۱۰/ ۱۳ رقمی است که به همه ی کتاب ها  تعلق میگیرد. برای دریافت هر شابک گواهی رسمی برای ارسال به ارگان ها یا دانشگاه ها ی مربوط صادر میشود.

برای دریافت شابک در ایران  از خانه کتاب انجام میشود. به این روند است که هنگامی که ناشر شابک هایی که از  خانه کتاب دریافت  کرده است را به یک کتاب ترجیح میدهد و بعد از این مرحله فرم را پرمیکند و به خانه کتاب واگذار میکند.

مرحله۴ : دریافت فیپا:  میتوان گفت فیپا مخخف فهرست نویسی ست که شامل اطلاعتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ میشود. برای دریافت فیپا  کتاب ما  به کتا بخانه ملی ارسال میشود که شامل بخشهایی مثل پرینت کل کتاب و در آخر فایل کتاب به صورت سی دی انجا میشود و بین ۱ هفته الهی ۱۰ روز زمان میبرد. هنگامی که چاپ کتاب به اتمام  رسید به کتاب خانه ی ملی ایران ثبت میشود.

مرحله ۵: دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چاپ کتاب از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت میگیرد. در این مرحله پرینت کل کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی انجام میشود و به فیپا و شابک طرح رنگ جلد را برای صدور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال میشود. به  طور پیش فرض بین ۱ هفته الهی ۴ ماه بعد از تحویل کتاب  صادر میشود که این میزان بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب هایی که موضوع آن ها علمی و دانشگاهی و تخصصی باشد زودتر چاپ میشود بعضی وقتا پیش میاد برای دریافت مجوز نیاز به تعغیرات و اصلاحاتی  در محتوای کتاب باشد.

مرحله۶: چاپ و صحافی

بعد از تمام شدن مراحل کامل کتاب، کتاب برای چاپ به چاپ خانه ارسال میشود. برای کتاب هایی که دارای تیراژ بالای ۱۰۰۰ جلد باشد از چاپ افست استفاده میکنند وهمچنین برای کتاب های زیر ۱۰۰۰ از چاپ دیجیتالی استفاده میکنند. هنگامی که کتاب چاپ شد صحافی آن انجام میشود.

مرحله۷: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

زمانی که کتاب ما به چاپ رسید نویسنده باید حداقل ۳ نسخه از آن را برای وزرات ارشاد ارسال کند. و با دریافت اعلام وصول مراحل چاپ کتاب ما به پایان میرسد.

مرحله ۸: پرداخت هزینه چاپ کتاب

برای هزینه چاپ کتاب معمولا برای هر مجموعه ممکن است متغییر باشد که در زمان قرارداد با مرکز چاپ کتاب بسته می شود ولی به طور معمول بخشی از هزینه را دریافت و باقی را بعد از اتمام چاپ کتاب پرداخت می نمایید. توجه داشته باشید که مرکز چاپ نوین با قیمت و هزینه مناسبی خدمات چاپ کتاب را انجام می دهند برای اطلاع از شرایط با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶ تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه چاپ کتاب چقدر است ؟

پاسخ : جهت اطلاع از هزینه چاپ کتاب و جزوه می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶ با مشاورین چاپ نوین در تماس باشید.

چه عواملی در هزینه تمام شده چاپ کتاب تاثیر می‌گذارد؟

پاسخ : معیارهایی همچون تعداد صفحات کتاب , قطع کتاب , تیراژ کتاب و همچنین نحوه تحویل کتاب در هزینه نهایی چاپ کتا موثر می‌باشد.

مهم ترین مرحله چاپ کتاب کدام مرحله است ؟

پاسخ : اولین و مهم ترین اقدام در چاپ کتاب مرحله ویراستاری , طراحی جلد و دریافت برخی از مجوزها می‌باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *