0216612617609120725026

چاپ کاتالوگ دیجیتال

فهرست مطالب

چاپ کاتالوگ به روش دیجیتال

به زبان ساده کاتالوگ ها دفترچه هایی هستند که اطلاعاتی درمورد انوع خدمات، محصولات و… یک کمپانی ارائه می کنند. کاربرد کاتالوگ ها در بازاریابی، اطلاع رسانی درمورد آن کمپانی و خدماتش است. سازمان ها از طریق کاتالوگ شناخته می شوند و مشتری جذب می کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش طرفداران ابزار دیجیتال، روش های جدیدی برای چاپ کاتالوگ وارد این عرصه شده است و کیفیت بهتری هم نسبت به چاپ های سنتی ارائه می دهد. برای چاپ کاتالوگ دیجیتال و دیگر انواع کاتالوگ می توانید با چاپ نوین تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶۰۹۳۸۲۲۲۲۵۹۰

چاپ دیجیتال

چاپ کاتالوگ به روش دیجیتال، محاسبات پیچیده دارد و با روش های سنتی چاپ متفاوت است. نیازی به صفحات چاپی ندارد و به صورت کامپیوتری تجزیه تحلیل و انجام می شود.

در این روش دستور چگونگی چاپ تصویر بر روی کاغذ به ماشین داده می شود و چاپگر پس از تحلیل های مورد نیاز آن را بر روی بستر مورد نظر شما چاپ خواهد کرد. چاپ دیجیتال یک روش غیرتماسی است. یعنی جوهر مستقیم روی ماده مورد نظر فشرده نمی شود.

 

چاپ کاتالوگ دیجیتال
چاپ کاتالوگ دیجیتال

انواع چاپ دیجیتال

به طور کلی چاپ دیجیتال دو نوع اصلی دارد:

Inkjet: در این روش دستگاه با جوهر مخصوص تصویری که از دستگاه دیجیتال کپی کرده است را روی سطح مورد نظر (پلاستیک یا کاغذ) چاپ می کند.

Laser: دستگاه های لیزری از فناوری لیزر برای چاپ تصویر استفاده می کنند. حرکت لیزر درون چاپگر با تولید الکریسیته ساکن تونر را آزاد می کند و سبب چاپ تصویر می شود.

نوع دیگری از چاپ وجود دارد که وقتی ماشین چاپ سنتی را به طور کامل دیجیتال کنید به دست می آید. اما این روش هزینه بالایی به همراه دارد و فقط برای زمانی مناسب است که حجم سفارشات بالا می باشد. در غیر این صورت مقرون به صرفه نخواهد بود.

مزایای چاپ دیجیتال

صرفه جویی در وقت و هزینه: این روش به دلیل عدم نیاز به تجهیزات و ابزار زیاد، هزینه ها را کاهش می دهد و حتی در صورت نیاز می توان یک نسخه آزمایشی از کار را با هزینه خیلی کمتر در اختیار داشت. فرایند چاپ دیجیتال مراحل کمتری نسبت به چاپ سنتی دارد و این موضوع سبب سریع تر انجام شدن کار می شود.

قابلیت شخصی سازی: با این روش امکان شخصی سازی متن و تصاویر متناسب با نیاز تجاری سازمان فراهم می شود. انجام تغییرات به منظور رسیدن به محصول مورد پسند مشتری ویژگی است که سبب محبوبیت این روش شده است.

کیفیت بالا: چاپگرهای این روش از رنگ ها و جوهرهای بسیار با کیفیت استفاده می کنند و طرح بسیار واضح و دقیقی را ارائه میدهند که در برخی موارد حتی از چاپ معمولی نیز بهتر و حرفه ای تر خواهد بود.

سهولت: چاپ دیجیتال تقریبا فرایند خودکاری است زیرا از کامپیوتر و فایل دیجیتال به منظور چاپ استفاده می شود.

تاثیر چاپ دیجیتال بر محیط زیست

در دنیای امروز بسیاری از مردم نگران ردپای کربن خود بر کره زمین و تاثیر اعمالشان در محیط زیست هستند. چاپ دیجیتال ضایعات شیمیایی کمتری نسبت به چاپ سنتی تولید می کند؛ به همین دلیل تاثیر مثبت بیشتری بر روی محیط زیست خواهد داشت. در این روش از انرژی کمتری نیز استفاده می شود در نتیجه رد پای کربن خیلی کمتری نسبت به چاپ معمولی به جا خواهد گذاشت.

 

چاپ کاتالوگ دیجیتال
چاپ کاتالوگ دیجیتال

چرا چاپ دیجیتال کاتالوگ

با چاپ افست یا دیگر روش های چاپ سنتی، نمی توان نیاز به تقاضای تغییر مشتری با سرعت کافی پاسخ داد. برای مثال سازمانی نیاز به یک بروشور جدید دارد و می خواهد در کمتر از یک هفته این محصول آماده باشد. با چاپ معمولی نمی توان به این سرعت تقاضای افراد را برآورده کرد اما چاپ دیجیتال فرایند سریع تری دارد و برای همچین موقعیت‌هایی مناسب است.

پس اگر کاتالوگ های خود را به روش دیجیتال چاپ کنید، امکان اعمال تغییرات بر روی آن ها سریع تر و ساده تر انجام می شود. برای سفارش چاپ کاتالوگ به روش دیجیتال با شماره های چاپ نوین تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۱۲۶۱۷۶۰۹۳۸۲۲۲۲۵۹۰

هزینه چاپ دیجیتال کاتالوگ

چاپ دیجیتال نسبت به چاپ افست بسیار به صرفه تر است و در مدت زمان کمتری نیز آماده می شود. هزینه چاپ می تواند متفاوت باشد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد و نسبت به نیاز و تقاضای شما تعیین می شود. برای اطلاع دقیق از قیمت چاپ کاتالوگ به روش دیجیتال با چاپ نوین تماس بگیرید.

سوالات متداول

چاپ دیجیتال کاتالوگ چه مزیتی دارد؟

با روش دیجیتال می توان سریع تر کاتالوگ را چاپ کرد و امکان شخصی سازی نیز دارد.

آیا چاپ دیجیتال کیفیت خوبی دارد؟

بله. چاپ دیجیتال کامپیوتری و تقریبا خودکار انجام می شود. درضمن از جوهر و رنگ های مایع با کیفیتی در این روش استفاده می شود که کیفیت کار را تضمین می کند.

چاپ دیجیتال چه تفاوتی با چاپ معمولی دارد؟

در چاپ دیجیتال از صفحات چاپ استفاده نمی شود. این روش با تجزیه و تحلیل کامپیوتری انجام می شود و به صورت غیرتماسی تصویر را روی ماده چاپ می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *