0216612617609120725026

معرفی ۵ نوع عمده چاپ

فهرست مطالب

انواع خدمات چاپی

اگر در مورد انواع مختلف خدمات چاپ اطلاعاتی ندارید، باید بدانید تنوعشان بسیار زیاد است و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از آنها برای چاپ های کم حجم بهتر هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است برای چاپ های کوتاه مناسب تر باشند. انتخاب خدمات چاپ عالی برای شما می تواند سخت و گیج کننده باشد، بنابراین در اینجا یک راهنمای سریع در مورد معرفی ۵ نوع عمده چاپ که در دسترس شما هستند، آورده شده است.

شاید برخی گمان کنند دوره ی خدمات چاپی به پایان رسیده باشد. در گذشته با ظهور رادیو بعضی ها فاتحه ی خدمات چاپی را خواندند. پس از گذشت زمان و با آمدن تلویزیون و اینترنت نیز خیلی ها فکر میکنند دیگر استفاده از خدمات چاپی فایده ای ندارد. اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد در هر برهه از زمان با پیشرفت تکنولووژی و گسترش رسانه ها، صنعت چاپ نیز گسترش یافته است و در هر زمان خود را با شرایط وفق داده و آپدیت شده است.  صنعت چاپ به عنوان یک صنعت قدرتمند به کار خود ادامه داده است و هر کسب و کار کوچک و بزرگی سر و کارش به این صنعت می افتد. چاپ یکی از کلید های اصلی بازاریابی و تبلیغات است که با استفاده از چاپ برشور، تراکت، بنر و… به رشد کسب و کار ها کمک میکند.

معرفی 5 نوع عمده چاپ

چاپ دیجیتال
این روش چاپ به دلیل خروجی های باکیفیت و فرآیند چاپ سریع آن روز به روز محبوب تر می شود. در چاپ دیجیتال نیازی به تهیه پلات نیست. همچنین نیازی به انجام فرآیند نصب مانند چاپ افست ندارد، بنابراین در مصرف انرژی و نیروی انسانی نیز صرفه جویی می شود. علاوه بر این، در این روش ضایعات شیمیایی و کاغذ کمتری وجود دارد، زیرا جوهر و تونر جذب کاغذ نمی شود و فقط در سطح باقی می ماند.

دو فناوری اصلی وجود دارد که بر صنعت چاپ دیجیتال حاکم است. اینها جوهرافشان و زیروگرافی هستند. چاپگرهای جوهرافشان بیشتر روی پوسترها، تابلوها و چاپ های کوتاه برای کتاب ها استفاده می شوند، در حالی که چاپگرهای زیروگرافی یا چاپ لیزری در بروشورها، پست مستقیم، چاپ های کوتاه کتاب و سایر اسناد استفاده می شوند. چاپ دیجیتال انتخاب بهتری برای چاپ های کوتاه است زیرا بسیار ارزان تر از چاپ افست است.

چاپ افست
که به آن چاپ لیتوگرافی افست نیز می گویند، این روش برای چاپ های با حجم بالا انتخابی عالی است. چاپ افست دارای بهترین کیفیت چاپ در بین کلیه انواع خدمات چاپ می باشد. از صفحاتی استفاده می کند که از طریق آب و سپس جوهر عبور می کنند. اتفاقی که می افتد این است که جوهر به فضاهایی که متن و تصویر وجود دارد می چسبد. از طرف دیگر، آب به فضاهای خالی یا قسمت های غیر تصویری صفحات می چسبد. یکی از معایب این است که اشتباهات را نمی توان به راحتی تغییر داد، زمانی که چیدمان قبلاً روی صفحه قرار داده شده است.

دو نوع اصلی پرس افست، ورقه ای و وب می باشد. تفاوت اصلی بین این دو این است که در ورق تغذیه، کاغذ قبل از چاپ برش داده می شود، در حالی که در وب پرس، ابتدا کاغذ به صورت رول است و پس از چاپ برش داده می شود. چاپ افست تقریباً در هر نوع چاپ روی کاغذ – بروشور، پوستر، روزنامه، مجلات و غیره استفاده می شود.

فلکسوگرافی
آیا تا به حال فکر کرده اید که کیسه های پلاستیکی و مواد غذایی چگونه برچسب گذاری می شوند؟ فلکسوگرافی یکی از انواع خدمات چاپی است که مسئولیت آن را بر عهده دارد. به دلیل تطبیق پذیری و توانایی آن برای چاپ بر روی پایه های مختلف، در حال تبدیل شدن به سریع ترین فرآیندهای چاپ در حال رشد است.

در روش چاپ از صفحات برجسته انعطاف پذیری استفاده می شود که می توانند به سیلندر چاپ چسبانده شوند. همچنین از آن به عنوان نسخه به روز شده لترپرس یاد می شود که به عنوان فرآیند چاپ اصلی در قرن ۱۵ شناخته می شود. فلکسوگرافی را می توان در چاپ بسته بندی مواد غذایی، کیسه های پلاستیکی، بسته بندی هدیه، دیوارپوش، مجلات، کاغذ روزنامه و غیره استفاده کرد.

چاپ روی صفحه چاپ
چاپ روی صفحه یا غربالگری ابریشم به عنوان پرکاربردترین در بین انواع تکثیر چاپ شناخته شده است. این فرآیند شامل انتقال جوهر به یک پایه است، به جز مناطقی که توسط یک شابلون مسدود شده‌اند که دسترسی به جوهر را غیرممکن می‌کند.

چاپ صفحه را می توان بر روی مواد مختلفی مانند کاغذ، پلاستیک، فلز، پارچه و شیشه استفاده کرد. این رایج ترین روشی است که برای چاپ اقلام روی لیوان، لباس و بیلبورد استفاده می شود.

چاپ گراور
یکی دیگر از انواع خدمات چاپ گراور است. درست مانند چاپ افست، چاپ گراور نیز یک انتخاب عالی برای چاپ مواد با کیفیت و حجم بالا مانند مجلات، کاتالوگ های پستی، بروشورها و سایر نشریات بلند مدت است. این تکنیک چاپ با کیفیت بالا از تماس مستقیم بین کاغذ و صفحه مسی اچ شده استفاده می کند و می تواند بسیار گران باشد.

مجله نشنال جئوگرافیک یکی از نمونه های نشریه با کیفیتی است که از فرآیند چاپ گراور عکس استفاده می کند. بسته بندی هدیه، کاغذ دیواری، لمینت های پلاستیکی، اثاثه یا لوازم داخلی چاپ شده و کفپوش وینیل نیز می توانند با استفاده از این فرآیند چاپ ایجاد شوند.

چاپ گراور همچنین دارای یک فرآیند تغذیه ورق است که برای چاپ های کوچکتر استفاده می شود. نمونه هایی از این اقلام آثار هنری و چاپی، کتاب های عکاسی، تمبرهای پستی با تعداد بالا و برخی از قطعات تبلیغاتی هستند.

اکنون که اطلاعات اولیه انواع خدمات چاپ را دارید، اکنون می توانید گزینه های خود را وزن کرده و انتخاب های خود را محدود کنید. همیشه کیفیت هزینه را در اولویت قرار دهید. هر یک از این معرفی ۵ نوع عمده چاپ نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین هنگام تصمیم گیری نهایی خود، آن را در نظر داشته باشید.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران با تجربه چاپ نوین در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *